Måste bara skriva om detta!

Igår vaknade vi som vanligt... vi brukar alltid ligga kvar i sängen och dra oss en stund sen tittar vi på Lattjolajban när klockan är 06.51-07.00. Men igår var det Jonas som ställt klockan och han måste ha somnat om för vi trodde att allt var som vanligt för klockan var ju 06.50 när vi satte på TV:n men när den blev 06.52 så undrade vi var Lattjolajban var??? Till slut tittade Jonas lite extra på TV:n och såg att det stod 07:52 istället. FULL FART FRAMÅT!!!!!!!!!!

Jonas slängde på sig kläderna och i förbifarten slängde jag ur mig att jag måste ju hinna duscha oxå. ja ja...
Och efter en stund började Nelly ta av sig nattlinnet...blöjan.... och upprepa samma ord hela tiden... och jag var så stressad så jag uppfattade inte vad det var först. Men sen öppnade hon dörren till lilla toaletten där vi har duschen och stegade in samtidigt som hon säger uscha...uscha..uscha och då fattade jag ha ha... Det var bara att stega efter in i duschen och duscha tillsammans. Hon är jätte duktig! Hon hjälpte mig att tvätta håret och hon vågar skölja sitt år helt själv. Det knepiga var att ta henne därifrån.
Och som ni säkert förstår fick vi ringa dagmamman och tala om att vi blir 1 timme sen!

Och som vanligt när man har bråttom vill inte ungen ta på sig kläderna... men till slut gick det.
Var på jobbet kl.09.00

Sen på eftermiddagen åkte vi in till Kungälv för att titta i Nellys öron. Hon har ju haft en del öroninflammationer och jag var ett öronbarn så därför fick vi en remiss för ett tag sen. Men det såg jättebra ut! Så vi ska åka in nästa gång hon har öroninflammation och titta hur det ser ut då. Hoppas att vi slipper fler nu!!!

Efter vårt läkarbesök var det hem igen och precis när vi kommit hem skulle jag tillbaka in till Kungälv igen för det sista på Steg 2B utbildningen med Karin. Så nu har man gjort 5 teamutbildningar än så länge. Förhoppningsvis blir det Steg 3 (av 4) nästa år! =O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0