Vilken vecka det har varit....

I måndags kom de och fixade tomten. Det blev kalasfint!!!
Nelly var såååååååååå intresserad av grävmaskinen... först ville hon inte gå in utan jag fick locka in henne med att hon fick bada (älskar att bada) och mitt i badet kom M med familj och lånade toaletten... för deras e snart på gång i det nya huset som ska stå färdigt i sommar=O)
Sen efter badet skulle hon upp på stolen och titta i fönstret. Hon vet precis vad hon vill.
Hon älskar att klättra upp på stolar, hon brukar hämta en köksstol när hon vill se vad vi gör i köket, och hon hämtar gärna sina egna stolar och drar ut dom i vardagsrummet.

  


Nelly har sovit ganska bra nu när J varit borta. Men hon har bara INTE VELAT SOMNA!!!
Det har tagit EN HEL TIMME för henne att somna. Förstår verkligen inte... ögonlocken faller ner och PRECIS då sprattlar hon till för hon FÅR JU BARA INTE SOMNA.... det går ju inte.... man kan ju missa något!
Pust!!! Och precis när man trott att nu... nu orkar hon inte vara vaken mera då sätter hon sig upp och börjar babbla... då börjas det om... Nelly-God natt! och så lägger jag henne ner igen och hon bökar och håller på... lägger sig till rätta... Hon kan ligga och titta in i väggen men somna det gör hon inte. Till slut efter ca en timme då orkar hon inte stå emot längre om man ser hur hela kroppen blir tyngre och tyngre och man tänker ÄNTLIGEN somnar hon....



Igår hann jag bara hämta Nelly och tillbaka till jobbet igen... Hade möte och nelly fick vara med. Gick väl sådär för hon var väldigt trött. Hon har somnat vid 20-21 på kvällarna och stigit upp vid 6 på morgonen.
När vi kom hem var allt fixat med tomten och färdigsått. Så då var det bara att börja vattna.
men var tvungen att somna Nelly först vilket tog ett tag. Och vattningen var inte jättekul för jag gick runt med flera flera meter slang och tyckte hela tiden att Nelly vaknade vilket hon inte gjorde för det var slangen som lät hela tiden.
Höll på till klockan var 22.30 sen bums i säng.

Idag vaknade Nelly 6.30 och jag var supertrött!!!
Men det var bara att stiga upp. Det var inte mycket som stämde här på morgonen men jag fick klätt på henne utan tjafs i alla fall. Tror att hon är trotsig pga av att vi ska till dagmamman. för dom dagarna vi inte ska det verkar hon mer lugn. jag vet inte... men det var storgråt för minsta lilla...  men men väl där har hon SUPERKUL och vill inte hem. Har fått ta henne under armen medans armar och ben sprattlat i vildaste protest. =O)
Idag hann jag svänga förbi och köpa sand till hennes lilla sköldpadda så nu har hon en liten sandlåda.
Mormor köpte henne en jättesöt liten pool oxå men den får vi vänta lite med...
Och idag var Nelly verkligen trött när jag hämtade henne. Hon hade bara sovit 45 min på dagen plus ngr tappade timmar dagarna innan så efter ett bad hemma somnade hon nästan med flaskan i munnen i vagnen på altanen.
Skönt! Då fick jag tid att vattna idag igen... men idag fick jag hjälp av mina grannar, Lånade vattenspridare men jag hade så mycket att plocka med på tomten att jag precis kom innanför dörren och klockan är nu SENT!
Ska hoppa i säng...
Sov gott

image508

image509

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0