Magsjuka idag!

I morse vaknade vi upp alla 4 i sängen som vanligt...
Och med en gång förstod vi att Nelly var dålig... det började med en lättare spya i sängen sen har det hållit på hela förmiddagen. Nu ligger hon på soffan och sover en lten stund. Så det är bara att ge vätskeersättning resten av dagen. Stackaren! Hoppas bara Hugo slipper det... vet inte om så små barn får magsjuka... men jag hoppas hoppas han slipper det! Annars kommer jag bli sååååååååååå orolig!

Så här sött sover de ihop. (När vi har koll annars får de inte sova ihop... rädd att Nelly rullar över)

Han ser ganska stor ut här men det är han inte hi hi det är nog bara i den här kamera vinkeln ;)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!



Min yngsta dotter (snart 4 år) kräktes igår eftermiddag, men som tur är blev det inget mer av det. Nu idag verkar det ha bytt riktning och kommer andra vägen istället... :o(



Du skrev om din lille pojk och om han skulle få magsjuka. När min äldsta dotter var typ nyfödd, hade både jag och storebror magsjuka. Och då fick även hon det. Men det blev så annorlunda för henne, jag minns hur jag satt på golvet i hallen med en hink bredvid mig, och hon låg på en filt bredvid och andades flämtande samtidigt som det rann spy ur mungipan på henne. Hon kräktes inte ordentligt, utan det sipprade liksom sakta då och då... Jag minns att jag satt där och grinade och ringde efter min man som fick komma hem från jobbet och ta hand om oss... ;o) (Och så säger dom att män är klena när de är sjuka - jag vet ingen som blir så liten och svag som jag när jag mår dåligt, och när barnen mår dåligt!)



Hoppas ni fortsätter att hålla er friska! Kram!

2009-03-09 @ 10:22:09
URL: http://mittlillarum.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Jobbigt med magsjuka, hoppas inte Hugo får det iaf... Men va mysigt dom sover ihop.. Funkar det bra? E Nelly som en lillmamma? Kan tänka mig att hon e supermysig mot lillebrorsan. Kram på er!

2009-03-09 @ 21:19:00
URL: http://mariaofredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0